photo_2020-08-14_18-38-31

Connect

Ashurov Alisher Abdimavlonovich

Vice-Rector for youth work

Nationality

Uzbek

Academic degree

PHD

home page

ORCID number

scopus profile

2001 - 2003

student of the Uzbek State University of World Languages

 

1995 - 1999

student of the Abdulla QadiriyJizzakh State Pedagogical Institute

 

2016 th - present

Vice-Rector on spiritual and educational work of the Turin Polytechnic University in Tashkent

2015 - 2016

Director of the academic lyceum at the Turin Polytechnic University in Tashkent, concurrently acting. Vice-Rector on spiritual and educational work of the Turin Polytechnic University in Tashkent

2013 - 2015

Vice-Rector on spiritual and educational work of the Turin Polytechnic University in Tashkent

2009 - 2013

Head of the Department of Humanitarian and Economic Disciplines of the Turin Polytechnic University in Tashkent

2007-2009

Senior Lecturer of the Department of Theoretical Disciplines, Uzbek State University of World Languages

2005-2007

Deputy Dean of the 1st English Philology of the Uzbek State University of World Languages

2004-2005

Deputy Dean of the Faculty of Magistracy of the Uzbek State University of World Languages

2003-2004

teacher of the phonetics and phonology chair of the Uzbek State University of World Languages

1999-2001

teacher of the Abdulla QadiriyJizzakh State Pedagogical Institute

  1. Ашуров А. Машинасозлик соҳасига оид терминларни ўқитишнинг амалий асослари // Филология масалалари. – №. 3. – Тошкент, 2020. – Б. 164-190. (13.00.00. № 21)
  2. Ашуров А. Коммуникатив компетенция тушунчаси ва унинг мазмун-моҳияти // Ўзбекистонда хорижий тиллар. – №. 1. – Тошкент, 2020.– Б. 76-83. (13.00.00. № 22)
  3. Қишлоқ хўжалиги машинасозлиги соҳасига оид терминларни ўқитишда кейс методидан фойдаланиш // Филология масалалари. – №. 3. – Тошкент, 2019. – Б. 40-44. (13.00.00. № 21)
  4. Ashurov А. Importance of approaches in teaching process and their types // European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences (EJRRES). – Vol. 7 No. 12. – UK, 2019. – Б. 122-128. (13.00.00. № 3)
  5. Ashurov A. The significance of student-oriented approach in forming foreign languages communicate competence by means of self-education // Филология масалалари. – №. 3. – Тошкент, 2015. – Б. 110-116. (10.00.00. № 18)
  6. Ашуров А. Машинасозлик соҳасига оид терминлар типологияси // Чет тилларни ўқитишда замонавий тенденциялар: ютуқлар, муаммолар ва ечимлар: Халқ. илмий-амалий конф. материал. 2019 йил 10-11 октябр.
  7. Ашуров А. Мустақил таълимда машинасозлик соҳасига оид терминларни ўқитишда ОООКлардан фойдаланиш имкониятлари // Буюк Ипак йўлида умуминсоний ва миллий қадриятлар: тил, таълим ва маданият: Халқ. илмий-амалий конф. материал. 2019 йил 27-28 сентябрь. – Самарқанд-Шанҳай, 2019. – Б. 177-183.
  8. Ашуров А. Машинасозлик соҳасига оид терминларини таржима қилишда Блиц-сўров методидан фойдаланиш // Филология масалалари - ёш тадқиқотчилар нигоҳида: Респ илмий методик конф. материал. 2019 йил 13 ноябрь. – Тошкент, 2019. – Б. 45-49.
  9. Ашуров А. Шахсга йўналтирилган ёндашув асосида талабаларнинг коммуникатив компетенцияларини шакллантириш (соҳавий терминларни таржима қилиш мисолида) // Филология масалалари - ёш тадқиқотчилар нигоҳида: Респ илмий методик конф. материал. – Тошкент, 2019. – Б. 45-49.
  10. Ashurov A. Formation of Foreign Language Communicative Competence by means of Improving the Quality of Student-oriented Approach in Teaching English for Technical Students // Proceedings Languages in Diverse Contexts: Pedagogy and Creativity: Symposium of Inter. Languages & Knowledge. 12-13 June 2015. – Thailand, 2015. – Pp. 31-35.
  11. Ashurov A. Case study method as innovate method of forming foreign languages communicate competence of technical students // Вестник АСТА. – № 5. – Тashkent, 2015. – Pp. 69-71.
  12. Ashurov A. Use of new pedagogical technologies in the course of teaching English languages for technical students // Филология масалалари. – №. 3-4. – Тошкент, 2014. – Б. 181-184.
  13. Ashurov A. The use subjunctive mood I in different styles in modern Canadian English // Тилшуносликдаги янги йўналишлар ва уларнинг муаммолари: Респ. илмий-амалий семинар материал. – Тошкент, 2013 – Б. 28-30.
  14. Ashurov A. Vocabulary and Word-formation norms specific only to Canadian English // Proceedings of Turin Polytechnic University in Tashkent. – Tashkent, 2012. – Pp. 185-190.
  15. Ашуров А. Лингвокультурологический анализ развития лексики Канадского варианта английского языка // Чет тиллари ва миллий менталитет: Респ. илмий-амалий конф. материал. – Тошкент, 2007. – Б. 49-53.
  16. Ашуров А. Изучение лексических и некоторых фонетических особенностей английского языка Канады на лингвокультурологическом уровне // Хорижий тилларни ўқитишда лингвокультурологиянинг ўрни ва аҳамияти: Халқ. илмий-амалий конф. материал. – Тошкент, 2007. – Б.101-105.
  17. Ашуров А. Лексико-семантические особенности Канадского варианта английского языка // Истиқлол ва тил: Респ. илмий-амалий анжуман материал. – Тошкент, 200 – Б. 196-198.
  18. Ашуров А. Употребление сослагательного наклонения I в разных стилях в современном английском языке Канады // Ёш олим – 2006: Респ. илмий-амалий анжуман материал. – Тошкент, 2006. – Б. 7-11.
  19. Ашуров А. Особенности английского языка в канаде // Профессор-ўқитувчилар конф. – Тошкент, 200 – Б. 4-5.